آقای قربان زاده! استقلال گوشت قربانی نیست

آقای قربان زاده! استقلال گوشت قربانی نیست

اهواز/ حبیب خبر- هوشنگ نوبخت:

چندی پیش در مجادله های تلویزیونی چنان فضا را بر اهالی فوتبال تنگ کردند که میلیون ها نفری که سال ها در ورزشگاه ها، علی فتح الله زاده، مدیرعامل محبوب شان را تشویق می کردند هم لب به اعتراض گشودند و وی را فاسد خواندند.

در آخرین لحظات گفت و گوی تلویزیونی، پرویز مظلومی لب به سخن گشود و خطاب به "حسین قربان زاده" رییس سازمان خصوصی سازی گفت: این ماجرا پشت پرده ی یک جریان هدفمند است که تشکیلات خصوصی سازی بتواند حاکمیت این باشگاه بزرگ و مردمی را در اختیار خود درآورد و چاره ای جز حذف افراد کنونی نیست.

اینک که اوضاع و احوال استقلال، بحرانی تر از همیشه تاریخ است مشخص و محرز شد که حرف مظلومی، چندان هم بی ربط نبوده است.

آقای قربان زاده که به واسطه ورود به همین پرونده های استقلال در کمتر از یک ماه به اندازه تمام عمرش مورد توجه رسانه ها قرار گرفته بود، بدش نیامد که بر این باشگاه پرطرفدار سایه بیندازد اما فکرش را نمی کرد که فضای توفانی فوتبال، همیشه آرام نیست و ممکن است امواجش به همه آسیب برساند.

اینک که خبری از فتح الله زاده ی باسابقه و چند نفر پیشکسوت کارکشته فوتبال در تشکیلات مدیریتی استقلال نیست، شاهد یک سردرگمی عجیب در این باشگاه هستیم؛ به گونه ای که همین ولنگاری مدیریتی باعث شده پنجاه درصد بازیکنان موفق سال گذشته استقلال، به فکر آینده ی خود بیفتند و قید حضور در این باشگاه بلاتکلیف را بزنند.

این در حالی است که بیشتر ستاره های لیگ هم در چند روز گذشته جذب تیم های رقیب و مدعی قهرمانی از جمله پرسپولیس، سپاهان و تراکتور شده اند.

بی شک فضای حاکم بر باشگاه که بیشتر با مدیریت و دخالت آقای قربان زاده به وجود آمده و استقلال را به یک گوشت قربانی تبدیل کرده که هر کس تکه ای از آن را بریده و با خود برده و کمتر تصوری برای موفقیت آقای نکونام در فصل آینده پیش بینی می شود.

جواد نکونامی که هر لحظه ممکن است از شرایط موجود به ستوه بیاید و در یک عملیات انتحاری، قید حضور در باشگاه مورد علاقه اش را بزند تا بلکه خود آقای قربان زاده و دوستانش، روی نیمکت این تیم مظلوم و مردمی بنشینند!

تیم های فوتبال خوزستان که مشکل مالی دارند بخوانند!

پیشنهاد ۱۲۰ میلیاردی یک رامهرمزی به بیرانوند!؟

پیشنهاد ۱۲۰ میلیاردی یک رامهرمزی به بیرانوند!؟

انتشار خبر فسخ قرارداد علیرضا بیرانوند با باشگاه پرسپولیس در صبح دوشنبه ۱۲ تیر هواداران قهرمان فصل گذشته لیگ برتر ایران را در موجی از بهت و نگرانی فرو برد؛ اتفاقی که در پشت‌پرده آن، یکی از سرمایه‌‌داران نوظهور قرار دارد که در حال حاضر جزو ثروتمندترین ایرانیان دنیا محسوب می‌شود!

عبدالرضا موسوی، اهل رامهرمز خوزستان و مالک شرکت هواپیمایی زاگرس، هتل داریوش و مالک سابق گروه ملی صنعتی فولاد ایران، باشگاه استقلال خوزستان است که پیشنهادی ۱۲۰ میلیارد تومانی را برای حضور بیرانوند در استقلال ارائه کرد!

دروازه‌بان اول تیم ملی ایران روز دوشنبه با حضور در ساختمان سازمان لیگ فدراسیون فوتبال ایران، قرارداد خود با پرسپولیس را به دلیل اجرا نشدن تعهدات مالی یک‌طرفه فسخ کرد تا نگرانی هواداران و یحیی گل‌محمدی برای فصل آینده که حضور در لیگ قهرمانان آسیا نیز جزئی از آن است، بیشتر شود.

در حالی که رضا درویش، مدیرعامل قرمزهای پایتخت، در روزهای اخیر از توافق مالی قطعی با بیرانوند و تداوم حضور او تا دو سال دیگر در دروازه پرسپولیس خبر داده بود، اکنون پیشنهاد نجومی و باورنکردنی باشگاه استقلال به بهترین دروازه‌بان ایران در سال‌های اخیر در حال تبدیل کردن علیرضا بیراوند به «یاغی» جدید فوتبال ایران است.

گفتنی اینکه، بیرانوند صبح امروز پس از فسخ قرار داد با پرسپولیس مجدداً به دیدار حجت کریمی سرپرست باشگاه استقلال رفت و نشستی دوساعته را با او برگزار کرد.

پیگیری‌های خبرنگار مهر حاکی است بیرانوند و کریمی به توافق کامل دست پیدا کرده‌اند و قرار است ظرف ۲۴ ساعت باشگاه استقلال مبلغ نهایی شده را برای بیرانوند آماده کند تا دروازه بان فصل پیش پرسپولیس در لیگ بیست و سوم پیراهن استقلال را بر تن کند.

این در حالی است که وحید امیری بازیکن پرسپولیس و دوست صمیمی بیرانوند امروز با انتشار پیامی بدون اشاره به اسم استقلال، گفته بود: ««علیرضا جایی نمیره که قلب هواداران و عاشقان پرسپولیس شکسته بشه.»

حبیب خبر: در حالی که این سرمایه دار نوظهور- که بر ما معلوم نشده از چه راهی به سرمایه هنگفت خود دست یافته- تیم های فوتبال خوزستان در لیگ ها و رده های مختلف را در شهرستان های استان می بیند که از بی پولی نمی دانند چه گلی به سرشان بزنند و هیچ گونه عکس العملی نشان نمی دهد؛ گرفتن چنین تصمیم بزرگی آن هم برای خوش آمد دروازه بانی که پولش از پارو بالا می رود باور کردنی نیست!

آقای موسوی اهل رامهرمز! لطفن یک نگاهی به استان خودت و نیز شهرستان تان بیندازید و این قدر سر به هوا نباشید!

وام ازدواج ۳۵ میلیونی برای فرزندان بازنشستگان

وام ازدواج ۳۵ میلیونی برای فرزندان بازنشستگان

سرپرست اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از آغاز هشتمین دوره ثبت‌نام اینترنتی وام ازدواج ۱۴۰۲ فرزندان بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق از امروز (شنبه سوم تیر) از طریق درگاه خدمات الکترونیک خبر داد.

به گزارش حبیب خبر از صندوق بازنشستگی کشوری، مسعود خواست‌خدایی با اعلام این خبر افزود: هشتمین دوره ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان و وظیفه‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری از امروز (شنبه سوم تیر) به صورت اینترنتی آغاز می‌شود و تا انتهای سال بنا به نیاز بازنشستگان به این تسهیلات به صورت مستمر قابل ثبت نام و انجام است.

وی تاکید کرد: بازه زمانی تاریخ عقد فرزند بازنشستگان از ۲۱مردادماه ۱۴۰۰ به بعد تعیین شده و بنابراین تنها افرا ی امکان ثبت درخواست و دریافت این تسهیلات را خواهند داشت که تاریخ عقد آنها در این بازه زمانی باشد.

وی ادامه داد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به درگاه الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری (قسمت تسهیلات مالی/وام ازدواج) نسبت به ثبت درخواست و بارگذاری تصویر اصل مدارک تعیین شده در سامانه اقدام کنند.

وی همچنین گفت: ضروری است، متقاضیان پیش از ثبت درخواست و بارگذاری مدارک شرایط و دستورالعمل مندرج در سایت را به طور کامل و دقیق مطالعه کنند و سپس اقدام به ثبت درخواست خود کنند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه «با دستور و تاکید مدیرعامل صندوق بازنشستگی، تلاش شده تا امکان ثبت‌نام انواع تسهیلات مالی برای بازنشستگان در طول سال فراهم شود» گفت: با تعامل و هماهنگی بانک عامل این امکان برای وام ضروری و وام حمپاد ایجاد شده بود و اکنون برای وام ازدواج فرزندان نیز عملیاتی شده است.

* افزایش وام ازدواج به ۳۵ میلیون تومان

خواست‌خدایی تصریح کرد: مبلغ وام ازدواج فرزندان در این دوره، مبلغ ۳۵میلیون تومان با اقساط ۳۶ماهه و کارمزد سالانه چهار درصد تعیین شده است. البته این مبلغ با توجه به شرایط امروز چشمگیر نیست، اما تلاش مجموعه صندوق بازنشستگی این بوده تا با توجه به منابع در اختیار و تنوع تسهیلات مالی صندوق در بانک عامل، به تسهیل ازدواج فرزندان بازنشستگان کمک کند.

وی با شاره به شرایط پرداخت این تسهیلات به متقاضیان، یادآور شد: از جمله این شرایط می‌توان به این نکته اشاره کرد که «تسهیلات صرفاً به ازدواج اولیه فرزند (عروس/داماد) بازنشستگان و فرزند وظیفه بگیر(همسر) تحت پوشش صندوق تعلق می‌گیرد” یا “اگر پدر و مادر هر دو مشترک صندوق باشند، صرفاً یک فقره تسهیلات به فرزندان آنان پرداخت می‌شود».

خواست‌خدایی اظهارکرد: اسکن اصل صفحه اول شناسنامه و صفحه‌ای که مشخصات همسر و فرزندان قید شده باشد؛ اسکن اصل عقدنامه و صفحاتی که مشخصات زوجین (عروس وداماد) قید شده و ثبت شماره دفترکل، شماره ملی، شماره حساب بانک صادرات ایران و شماره تلفن همراه (بازنشسته/وظیفه بگیر همسر) در سامانه ثبت‌نام الزامی است.

متقاضیان تحت پوشش در زمان ورود به سامانه ثبت‌نام اینترنتی باید از روش ورود شناسایی سه عاملی (دفترکل، کد ملی و شماره حساب) استفاده کنند.